Påskhelgen

Så var påsken över...Den började helt okej men skärtorsdagen. Vilket innebar: en massa flum, långlunsh (vilket ja alltid saknar, men knappast har tid eller känsla för) NV-fest som  faktiskt inte blev så tråkig.. Vissligen tycker jag fortfarande att om vi ska försöka lära känna de andra klasserna borde vi göra det på hösten och inte än månad innan vi tar studenten.. Efter "festen" drog vi ner till markus lägenhet.. Jag stannade inte så länge (vilket jag hörde rycktesväg att dom andra gjorde) var fruktansvärt trött.. Behövde ta det lugnt ett par timmar.. Jocke och jag tittade på Underworld Evolution.. Den var helt okej, fick höra att 3an skulle vara ännu bättre så jag hoppas på det..

Långfredagen tillbringades som så många andra år på långfredagsjakten. En 3Dtävling i bågskytte. Det var en underbarbar dag i skogen, med sol och härligt sällskap. Påskafton, med den obligatoriska middan hos farmor innebar också sol.. Vet inte om det är särskilt fint att göra så, men jag la mig på altangolvet och solade.. Tror nästan det var det, för min kusin gjorde mig ganksa snabbt sällskap. Vissligen är han 9 så jag vet inte om han kan de gällande normerna för sola på altangolv. På kvällen bar det ner till jocke och sen ännu en trevlig kväll hos danne. Men både jocke och jag var ganska trötta så det blev en tidig hemfärd.

Påskdagen var dagen för en familjeutflykt. Vi tog bilen till Kosta Boda, kosta outlet.. Hittade egentligen inget särskilt förutom ett jättefint diadem som jag förhoppningsvis kan ha på balen.. Jocke köpte en väldigt sen studentpresent till sig själv.. En söt lucifer i glas:D På kvällen grillade vi, och vi vägade äta kyckling, och lyckligtvis var det inget glas i den.

Igår annandag påsk var en dag som gick i bågskyttet och solen tecken.. Var uppe tidigt och hjälp vilken dimma det var när vi åkte till stan vid halv 7, gick i princip inte att se någonting.. Det försvårade ganska mycket eftersom vi på morgon skulle lägga banor till 3D tävlingen i sommar. Men som tur lättade dimman efter ett par timmar, och en hel bana kunde läggas.  Eftermidagen tillbringades med ännu en ljudboki solen, och stund i solariet, hur skönt som helst.

Idag står bara två saker på agendan. Körlektion och titta på film med lisa resten av dagen..


Kommentarer
Postat av: Annie

Vad härlig din helg verkar ha varit! Lite sent, men glad påsk på dig! Ska bli kul att ses igen på måndag. Ha de fint tills dess och passa på att vila upp dig lite :)

2009-04-16 @ 19:59:50
URL: http://anniesterckx.blogg.se/

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0