Solsken

Hmm, vi behöver en ödla med en stege!!'

Lisa och jag tittade på film i tisdas.. Insåg att vi bara tittde på konstiga (fast på en bra sätt) filmer.. Började dagen med allderles underbara Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, en film som verkligen inte går att förklara, den måste ses. 
Sen fortsatte vi men en disney klassiker, från citaten ovan kommer i från. Den är ännu mer störd fast på ett helt annat sätt.. Ja säger bara älska filurkatten!!
 

Tredje filmen för dagen blev tredje pirates filmen. Vilket fick lisa att sjunga på den här låten resten av dagen:

Man kan ju inte annat än förundras över Jonny Depp som skådespelare.. Han har varit brillant i varje film jag har sett med honom..

Sista filmen, som inte ett dugg förvånande blev en thriller, fick lisa och mig att disskutera, att raka benen ända in till benen, näe vi är inte allas knäppa, fast jocke tycke det eftersom det var hans ben vi prate om:P



Var och provade om min balklänning i onsdas.. Lyckligtvis satt den som den skulle, det var bara axelbanden som var tvunga att kortas lite. Känns bra att allt är fixat, ska bara skriva ut en bild från när jag provade och ta med till frissan så vi kan disskutera hur håret ska se ut.

På kvällen var ett par kompisar hemma i markus lägenhet.. Det innebar som vanligt en massa flum (älskar verkligen det ordet, tycker nästan du ska överväga det annie:P flum). Vi var iväg och bowlade, vilket jag inte har gjort på evigheter. Hade glömt hur roligt det var, fast min handled fixar olyckligtvis inte det som den borde... Men vi hade en trevlig kväll i alla fall:)




Påsklovet är nästan slut nu.. Och i eftermidda åker jag till huskvarna. Bågskytteläger på gång och även om jag är för gammal för att vara deltagare, tänker jag leka ledare. Mamma och jag ska åka in till jönköping och leta studentklänning, i lilla oskarhamn finns ju verkligen ingenting, och klänningen jag skickade efter var olyckligtvis för stor, och det fanns inga mindre:(
Hittar förhoppningsvis en i morgan.. Nu är det bara packning kvar.. och kanske en tur till solariet om jag hinnen. Sen bär det iväg igen..

Kommentarer
Postat av: Annie

Flum alltså... Jo det är fint. Ffffluuuummmmmmm. Själva um-ljudet är väldigt vackert. Och dessutom har ordet en användbar innebörd, så du får som du vill, ordet är godkänt ;)

Låter annars som en härlig film-dag! Måster verkligen se Alice i underlandet, har missat den hittills.

Ha det fint!

2009-04-21 @ 10:25:23
URL: http://anniesterckx.blogg.se/

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0