Utkast: Hmm känns ...

Hmm känns bara som att jag åker fram och tillbaka mellan stan och här hemma. Nu är jag i vilket fall hemma, och de tänker jag försöka vara resten av dagen med. Det känns som om det var ett tag sen jag var det. Och på lördag bär det av härifrån för inte en aning hur lång tid.

Igår tyckte Lisa och jag att det var dags för en filmdag igen. Jag och kära broren iställde oss en timme tidigare än alla andra(jocke, jens och moa) och ägnade oss åt sims och bilder.
När dom andra dök upp började vi med en fransk film, Ensamble c´est tout. Jag läste boken för ett år sedan och joel hade fixat filmen så det kändes som ett bra sett att börja dagen. Det verkade inte riktigt vara jens favorit film för han sa konstant att fransmän är konstiga. Men jag tyckte att den var bra. Audrey Tautou är verkligen en riktigt grym skådespelerska, och jag diggar filmer som kan fånga en utan att ha en riktigt klar handling.


Efter första filmen insåg va att alla var väldigt hungriga. Killarna övergav oss för steakhouse. Vi som blev kvar gick och handlade och lagade oss mat. Det blev falskfläskfile och pommes, väldigt gott:)

Andra filmen, Snatch, är lite av en klassiker bland oss. Moa hade inte sett den, så vi tyckte att det var dags att hon gjorde det. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den, förutom att det är en go film. Vem kan inte låta bli att tycka om en engelsk film med en relativt ung halvnaken brad pitt:P

De tredje filmen var inte riktigt lika sjuk som dess namn, Lesbian vampire killers. Eller jo det var den nog om jag tänker efter. En ganska kul komedi. Fast lite väl konstig ibland.

Sista filmen jag var med på var barnhemmet. Vi kunde inte riktigt bestämma gengren på den. omslaget sa skräck, men tycker nog att den var mer en thriller. Ganska gripande film i vilket fall. Lite småäcklig/otäck ibland, rätt långsam fast på det bra sättet.



Dom andra fortsätte titta på ännu fler, men jag kände att det räckte med fyra filmer den dagen. Dessutom behövde min kära bror skjuts hem. Men att titta på film är egentligen ett rätt bra sätt att förstöra en måndag på.




Idag, denna väldigt märkliga tisdag, började med att min bror som ligger i rummet brevid skickat SMS till mig. Jag orkade svara på de första men sen tyckte jag att det kändes lite sådär, så jag gick upp. Frukost och sen iväg till farmor, som blev lycklig över att joel och jag hälsade på. Hon bjöd på fika som alltid. Vidare till högsby, innhandling av cykeldäck och slang, ipren, och glass. Hem igen, börja ta tag i blandat mappen med musik, datorn lägger av, Jocke kommer flyttar över hårdisken tillen annan dator. Vips så fungerar det igen. Dags att duka, det var viss atkut viktigt för dom ute i köket!

Vi hörs

Kommentarer

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0