Is



Jag minns en dröm om snö
Det är svårt att se dig
som en glasbit i en vattenpöl som frös


Det är isigt ute. Halt som bara den. Märkte det nu när jag åkte hem ifrån bågis och ett par timmars skytte. Höll på att halka när jag skulle gå upp för trappen här hemma. Inte bra alls.

Jag väntar utanför
för att få se dig
Jag behöver din kyla nu
behöver din svala hud


Den här dagen har egentligen bara besått av skytte, läsande och galna djur. Både tessla och kotte var helt tokiga i förmiddas. Katten tyckte att julgranen var väldigt intressant. Även gardiner och dylikt verkade skojigt att klättra upp i. 

Jag blir din skugga
Jag blir den du aldrig ser
Låt mig bli din skugga
Jag skadar dom som ler
åt dig, din skugga
Jag blir ögon på din rygg
Låt mig bli din skugga
och du bli min


Började läsa min julklapp jag fick av min bror idag. Hjärtedjur av Herta Müller. Än så länge är den bra. Hon skriver på ett sätt som gör det verkligen intessant att läsa. Men jag återkommer med en bättre recansion när jag har läst ut den.

Jag minns en dröm om snö
innanför kragen
som snöbollar i händerna
som frös

Jag väntar utanför
för att få se dig
Jag behöver din kyla nu
behöver din svala hud

Jag blir din skugga
Jag blir din skugga
Jag blir den du aldrig ser
Låt mig bli din skugga
Jag skadar dom som ler
åt dig, din skugga
Jag blir ögon på din rygg
Låt mig bli din skugga
och du bli min


Kommentarer

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0