Sjung om den kalla studenten lyckliga dag

Måndag... Studentveckan är över. Halsen är död igen. Åker om ett par timmar.

Studenten blev även om det regnade väldigt rolig. Timmarna i skolan: med en frukost som inte blev uppäten, allmänt kaos när vi skulle fylla i mössona, många hade glömt sina pennor så de blev (inte för mig men ändå) lite väntan på vem som skulle få pennan sen. många foton(lägger ut några sen om jag hinner, har fel dator inkopplad), rörda lärare, förvåning över stipenderna, en lunch med skratt och oförberädda kort. Glädje/låstas hån/sång/skratt i idrottskorridoren innan vi spang ut i regnet. En kikeboplan full med folk med blommor, skyltar, nallar och diverse andra prylar och överaskningar. Marsch ner till brädholmen i regnet, sång igen, tappade blommor, ont i fötterna, kallt, glädje. Ett par  varv runt stan på ett lastbilsflak med klassen, ännu mer sång/skrik/skratt/visslande i pipor/champang/ ett roligt avslut på de tre åren som vi tillbringat tillsammans. Hem till en massa släkt, prat, god mat och presenter. Tack allihopa!


Lördag, nationaldag, joakims tjugoårsdag, trött, städande, kallt, tårta, Bil av oliv, en härlig svart-vit klänning, överfull buss ner till stan, förfest hos jocke, Youtube-barnprograms-klipp, fest hos danne, en vända in till stan, promenad hem igen, sova.


Vaknade i söndas av att min nya telefon ringer på högsta  volym, den spelade vissligen en bra låt men klockan 08.45 en söndag när man har varit uppe sen kvällen innan är det inte roligt. Kännde inte alls för att gå upp då, så bara att stänga av telefonen och fortsätta sova. Fast det gick inte så bra, gick upp bara efter typ en halvtimme. Stannade kvar i stan ett par timmar sen kom mamma och häntade mig så jag skulle kunna börja packa. Det däremot gick ganska bra, lyckades hitta och få ner "allt" jag ville ha med mig. Yttligare ett par timmar senare ringer jocke och säger att vi ska titta på film hos lisa. Bara att ställa om och åka ner till stan igen. Jag hann titta på nästan hela näst sista avsnittet av project runway, bara finalavsnittet kvar, och det går i kväll, lite störande. Vi tittade på Bolt sen hos lisa och det var lite som jens sa: varken lisa eller jag hade egentligen ingen anledning att säga varför vi inte hade sett den. Den var faktiskt bra, man kan ju undra hur man inte kan älska en film men ett psykiskt stört marsvin i..

Nu är det bara två timmar till vi börjar resan mot grekland. Tror jag har lyckats packa allt jag borde ha med mig. Men det får lösa sig i vilket fall:P Om 14 timmar efter en tågresa, en lång väntan i köpenhamn och ett par timmar på flyget är joakim och jag i ett typ 15 grader land. Skönt!!

Kommer antagligen inte kunna blogga under veckan. Det är riktigt svindyrt att gå ut på nätet utanför sverige med mobilen, men det kanske kommer nått sen ikväll..

Hade bra i det kalla regniga sverige!

Kommentarer
Postat av: anna

Ha det bra själv!! :D Och Jocke också (;

2009-06-08 @ 17:10:31
URL: http://annajonson.blogg.se/

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0