Använd hela trottoaren!

Visste ni att björndjur är jättesöta:P alla fall om om tittar på dom i mikroskop.. Vi har varit i kalmar på rymddag.. En började med en bussresa där det disskuterades mogna män i dag med och annie och jag hade en liten tävling i vuxenpoäng.. och vi kom fram till att jag leder wey eller nått:P nere i kalmar bjöd leif(den alltid leende matteläraren) på lunch på donken, sen började själva rymddagen eller eftermiddan snarare. Jag, annie emma och herman var på en station som kallades venus och där skulle vi reda ut om vi trodde att det fanns liv i rymden och hur det skulle kunna se ut.. Under dom två timmarna fick vi leka med google earth, titta på torr is som reagerar med vatten, se annie flippa ur, titta på dom söta björndjuren:P
(dom var mycket finare i verkligheten)




Tjuvlyssande på ett intressant samtal på bussen hem. Två hårdrockarkillar med långt hår, tatueringar i bandtröjor satt och pratade om hur någon kunde förstå Kents tidiga låttexter, dom citerade en låt som heter är det blåser på månen, är jag en astronaut är jag så ensam, jag ser inte riktigt vad det var som var så svårt att tolka med det och tänkte kommentera det, men vågade inte riktigt:P. Sen var det ju lite passande att de tog den låten eftersom vi just varit på en rymddag.



Lite fransk gothrock:

Mon repaire - Vegastar

Je grandis, et plus je traverse les ages,
Plus les barreaux de ma cage me retiennent.
Je me méfie, je me sens pris en otage,
Piégé par mon entourage.

Moi je veux vivre dans mon repaire
Sous terre et sans lumière
Loin des gens, il fait noir mais pourtant
Dans mon repaire, tout me parait si clair
et je me sens vivant.

On m'a prédit que j'allais bâtir des villages
Escalader les étages, faire carrière
On m'interdit les fautes de dérapage
je dois sans cesse rester sage.

Moi je veux vivre dans mon repaire
Sous terre et sans lumière
Loin des gens, il fait noir mais pourtant
Dans mon repaire, tout me parait si clair
et je me sens vivant.

A l'abri des colères, en sursis dans mon repaire
A l'abri des colères, en sursis dans mon repaire

Dans mon repaire,
Sous terre et sans lumière
Loin des gens, il fait noir mais pourtant
Dans mon repaire, tout me parait si clair
et je me sens vivant.

Kommentarer
Postat av: anna

Låter som om jag borde varit med ;)

Jag trodde verkligen inte att Leif tog det där med att bjuda på lunch på allvar :O Va snällt av honom! Gilla den läraren skarpt!

2009-03-20 @ 23:23:57
URL: http://annajonson.blogg.se/
Postat av: Annie

Vilken härlig dag vi hade!

Roliga diskussioner och vår mogne man Leif bjöd oss på god mat!

Ha en skön helg och sov gott ;)

2009-03-21 @ 22:52:43
URL: http://anniesterckx.blogg.se/

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0