Chasse-mouches

Ello!
Väldigt länge sen jag skrev kanske är dags igen. Allt rullar på som vanligt, veckan hos joakim är över. Kommer att sakna att ha någon brevid sig när man ska sova den här veckan. Studenten kommer närmare och närmare. Alla planerar vad som ska hinnas på de få dagar som är kvar. Ett ljus verkade gå upp för en viss mogen kvinna i dag att vi bara har 18 skoldagar kvar. Det är ju ingenting!! Men det är ändå mycket som ska göras innan den stora dagen kommer....

Blev förvånadsvärt glad över att det småregniga värdret höll i sig en dag till. Vet inte om det beror på att jag slipper så och klyva ved då, eller om det beror på att vårregn är så härligt. Det får allt och lukta så gott, och det gåt att andas på ett helt annat sätt. Regnet gjorde också att jag stannade kvar i skolan i dag på håltimmen. Annie och jag gick och köpte fika bestånde av winerbröd och choklad. Jättegott behövde verkligen fylla på med lite socker innan franskan, som för en gång skull inte blev helt uttråkande. Det är helt klart ett underbart spåk, så poetiskt, så ljuvt på något outgrundligt sätt.

Fick ett sms av min kära lillebror idag där det stod att han hade afroflätor mitt emot luggen. Emma och jag hade en liten disskusion var mitt emot luggen är någonstans. Men så här söt blev lilla Joel i alla fall:


Mamma tycke som vanligt, som med det mesta han gör med sitt utseende att han såg helt knäpp ut. Vi får se hur länge han har kvar dom....


Ska försöka jobba lite biologi nu. Kommer två slovaker sen, som ska köpa mammas bil. Får sen om jag orkar prata lite engelska med dem, annas ska det bli kul att lyssna på pappas underbara engleska!!

Kommentarer
Postat av: anna

HAHAHAHAHA! Mittemot luggen! XD

2009-05-06 @ 20:11:52
URL: http://annajonson.blogg.se/

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0