Livet är människans bästa tid

7:47 så dags stängde jag av väckarklockan i morse. Hade tänkt att gå upp tidigare men så blev det inte. Snooze är en underbar uppfinning. Och om man nu ska hålla på att snooza så kan ju 7:47 va en bra tid att sluta.

Är tillbaka uppe i skövde igen efter två/tre hektiska dagar hemma i småland. Resan hem blev lite smått kaotiskt eftersom de ställde in mitt tåg ifrån nässjö, okej då får man åka ersättningsbuss typ. De går väl. Men de tog typ en halvtimme innan bussen kom. när den väl kom så körde den bara i princip runt ett hörn eftersom den bakre dörren gick upp och det började pipa en massa. De tog en halvtimme till innan de fick igen dörren och lyckades starta bussen utan att de pep en hel massa. De mest ironiska var att det stod, "probably the best bus in town"  hmm a just de.. Men men ja tog mig hem i alla fall.
Kollektivtrafiksgudarna hade inte riktigt lekt klart för på tisdagen när ja skulle åka in till stan för att klippa mig och gå till tandläkaren kom det ingen buss!  när den var en kvart försenad gav ja upp. Ringde mamma och ombokade klipptiden. Nästa buss kom som tur var annars hade jag nog blivit riktigt le.
Hann också med att fika med annie, vara på bågis två kvällar irad, en tur ut till lisa med en skiva med 3 låtar på repeat, Fika hos farmor, klippa mig, packa ner en massa bråte, och till och med plugga lite..

Dags att göra sig iordning och ta sig till skolan snart. Om ja hinner så kommer rescensioner på krunegårds nya och sista deler i de mörka tornet av king.

Vi hörs!

Kommentarer

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0