(Den så kallade) Sommaren tog slut idag

Det börjar verkligen bli höst på riktigt. Var frostigt ute när  jag gick till skolan i morse, och jag höll på att frysa ihäl när jag skulle gå hem, för jag glömde klantigt nog jackan uppe i labbsalen. Brr... Fick springa tillbaka och hämta den, men det var kallt i alla fall..



Har egentligen inget emot att det drar sig mot höst och vinter. Tycker att det är så skönt när det blir mörk igen. Men den senaste månaden när det gick från sensommar tilll höst har gått så himla fort att jag inte har hunnit reagera på "årstidsbytet". Det är först nu de senaste dagarna som jag har börjat förstå. Det är ju oktober om två dagar! Man kan ju undra vart september försvann någonstans.

Nåja, det finns så mycket på höst/vinter som jag tycker är så häligt. Det bästa är ljuset, eller snarare mörkret. Det är precis som om det går att öppna ögonen igen. Sen skadar det ju inte att det blir julstämnings mysigt, med en massa tända ljus. Som först nu kan ge någon effekt. Visst man kan tänta ljus på sommaren också, men de hör verkligen hemma på dennna sida av året.

Känner på mig att jag kommer sakna spisen vi hemma. Har ägnat otaliga timmar med att bara stå framför den och njuta av värmen. Får väl gotta in mig i några stora mjuka kläder i stället.
Nu ska ja ialla fall njuta av de sista av min chips påse.

Vi hörs!

Kommentarer

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0