There was a boy, a very strange enchanted boy...

Ja undrar hur många gånger jag har sett Moulin Rouge.. Den och Stiletto Dance är nog det filmer som jag har sett
flest gåner.. Även om det inte är den typ av film som jag vanligtivs tittar på så. Men den här är bara så himla bra.
Jag fick den på VHS av mamma, tror de var i julklapp. Första gången tittade jag på den själv och tyckte den var bra. Andra gången tittade jag och Lisa på den som sista film på en av våra filmdagar. Kommer ihåg att både Lisa och jag satt å grät.. Vi har tittat på den ett antal gånger sen dess. Vid något tillfälle körde vi igenom hela filmen, var enda replik var enda sång helt själva.. Jag kan nog fortfarande de mesta av den..  Kanska intressamt hur sånt sätter sig. Man behöver inte anstränga på att titta, utan allt är så inpräntat att man vet exakt när det kommer en sen som man tycker om och då tittar man på den, och hoppar över den man inte gillar.  Det finns i vilket fall många bra låtar och repliker i denna film..



One day I'll fly away
Leave all this to yesterday
Why live life from dream to dream
And dread the day when dreaming ends

One day I'll fly away
Fly fly away...


Kommentarer
Postat av: Erika

den e riktigt bra den filmen:p

2010-02-14 @ 17:31:52
Postat av: Jogi

Det är verkligen en riktigt bra film!!

Hur äre me dig Sofie? =D

2010-02-16 @ 17:58:37
URL: http://jogiboy.blogg.se/
Postat av: Jogi

Ja det är toppenfint med mig=) Har precis blitt frisk=D Och är ledig i en vecka nu =)

2010-02-16 @ 18:09:45
URL: http://jogiboy.blogg.se/

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0