...

Wow, kollade precis på dokumentären Ola Svensson Superstar. Vet inte riktigt vad jag ska säga.. Att få höra bitar ur låtar som man har hört sen man var tio, tillsammans med en väldigt vacker filmning. Ola Salo e ju bara för grym, och The Arks musik är fortfarande lika bra. Kommer ihåg dagen när jag köpte State of the Ark. Mamma körde mig in till stan, kommer tyvärr inte ihåg vilken affär det var, men jag köpte skivan. Sen åkte vi till bågis, och lisa hände med hem. Vi satt i köket och spelade kort, och körde skivan på repat. 
Hoppas väldigt att deras nya platta blir bra. Det vore så himla gutt, med ny musik som bara kan gå rakt in, som de andra skivorna med The Ark har gjort. Skulle nästan säga att de ligger nästan på samma nivå som Kent ligger för mig. Båda banden gör musik som påverkar, som har funnits med i halva mitt liv, som man kan varenda textbit, varenda litet ljud i musiken. Visst ja lyssnar på mycket annat, och generarna varierar väldigt.. Med det här är musik som man går tillbaka till..  Vet inte om jag ska säga så mycket mer.. Delar med mig med ett par av mina favorit textrader istället..



Why should it be so bad to be bad,
When its so hard to be anything at all?
And why does everyone seem to forget
What its like to be all alone
- As soon as they
Have got someone, oh its no fun
It makes me wanna vanish and die



Because ridicule is no shame
it's just a way to eclipse hate
it's just a way to put my back staright
it's just a way to remain sane



It's were my reason stops
andsomething else comes in

I know it doesn't make sense
but still.



My voice is narrow
And a boy ain't supposed to cry
Until tomorrow:


Finns ett antal till, men de där är ett par av de första som dyker upp i huvudet. Och jag måste säga att även fast jag bara har sett The Ark live en ända gång på ett regnigt hultan, så borde många av deras låtar upplevas live. Det är sådan musik som ska avnjutas mitt i ett publikhav på riktigt om man får säga så. Det är ändå så som allt känns som starkast, och känna att dom omkringen reagerar likadant på musiken. Underbart.Det här blev nog ett lite mer ett hyllningsinlägg än vag jag hade tänkt, men det blir nog bra i alla fall.

Vi höres senare, så kanske jag kan berätta lite om bågyttet idag..


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan barn ärva musiksmak? Let your body decide!!!!

puss m

2010-02-22 @ 18:24:11

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0