For once in this life I better do something right

Jag tittade på tecknade Robin Hood igår. Vad mycket ur den filmen man hade glömt. Visst en del av scenerna får man ju se varje år på julafton, och man kan ju inte låta bli att lyssna på låtarna ibland. Men allt det andra. Alla smådetaljer hade jag glömt totalt. Som tillexempel varför lille jon och robin hood ´skulle bryta sig in i fängelset överhuvud taget.. Fast även att jag hade glömt en massa så tycker jag fortfarande att det är en bra film. Hur kan man inte tycka det när den innehåller en massa bågskytte;)


 

Robin Hood och Lille John
Går igenom skogen
Har så skojigt med varann i glada vänners lag
Tänker på den glada tid
de uppleft med varandra
Oh-de-lally, Oh-de-lally
Hoppsan vilken dag!

Ingen kunnde nonsin tro
att vattnet som de dricker
kunnde vara något farligt i sig,
Ingen av dem kunnde tänka
att Sheriffen tänkte dränka
Båda i ett enda stort tjohej

Robin Hood och Lille John
Springer genom skogen
Känner inga bojor
lever efter egen lag,
Tänker bara på sitt fria liv
å´ hur man klarar sig
Oh-de-lally, Oh-de-lally
Hoppsan vilken dag
Oh-de-lally, Oh-de-lally
Hoppsan vilken dag


Kommentarer

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0