svamlande

Det snöar horisontallt. Små yrande flingor, som ständigt far ner. När jag vaknade idag var det vitt ute, och snön for ner. Det gör den fortfarande och varken vinden eller snöns styrka verkar vilja avta det minsta.
Utsikten från mitt fönster är vissligen ganska vacker. Grenar som saktare blir vitare och vitare, men det känns på något sätt lite tidigt. Jag har absolut inget emot vare sig vintern eller snön, men det är precis som om det kommer en månad för tidigt. Okej om man ska se det på det viset, så har jag en jullåt på hjärnan, förra veckan drack vi glögg, pepparkakor intas, och jag njuter av skumtomtar. Men det är egentligen bara början på november och första advent är inte förens om tre veckor. Ändå är väldigt många affärer redan julpyntade och har varit det i en veckas tid. Halloween och alla helgona sakerna försvinner fort och ersätts med adventsljusstakar och pepparkakor. På så sätt är det inte konstigt att det snöar, för ska man tolka affärerna rätt, så vill de att en högtid som är en och en halv månad bort ska vara nu (okej ja vet att de bara vill att vi ska handla en massa), och julen är ju förknippad med snö och vinter.  Aja inget mer funderande och det snöar fortfande i samma takt.




Vaknar lika trött omtöcknad o kantstött
Ja o sähär kommer det va
fram till februari man får vara glad ifall man klarar sig undan lite lindringt

365 såna uppvaknanden höst, vinter, vår, sommar, ett år
men så länge jag får ha dig brevid i sängen
står jag ut vad som än händer

Kommentarer
Postat av: Annie

Jaaa! Blogg igen! :) Har saknat den.

Hoppas du har det bra i vinterrusket, själva får vi stå ut med regn ett tag till verkar det som.

Kram!!

2010-11-13 @ 10:14:24
URL: http://anniesterckx.blogg.se/

Gör ett avtryck här:

Namn:
Ja, ja tänkte komma tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Var hittar jag din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0